Trenutno stanje Androida u Srbiji
Mobilni telefoni su danas mnogo više od običnog telefona. Telefoni su odavno prestali da služe samo za poziv i slanje poruka. Pametni telefoni su u svetu toliko rasprostranjeni da su se uvukli u svaku poru kako društvenog tako poslovnog sveta. Gotovo je nemoguće zamisliti neki iole ozbiljniji biznis koji nema svoju aplikaciju na nekom od vodećih mobilnih operativnih sistema.
Iako je u svetu to na mnogo većem nivou, ni Srbija ne zaostaje za svetskim trendovima, bar što se tiče pametnih telefona.
Kod nas vodeća platforma je Android.
Ako pogledamo uporednu statistiku koju pruža StatCounter u proteklih godinu dana: Android (39,32%) je pretekao čak i SymbianOS (26,36%), dok su daleko iza njih iOS i Windows Phone.
Takođe ako pogledamo uporedni "trend" pregled tri najpopularnija OS-a videćemo da je Android daleko ispred ostalih.
Neretko se organizuju i takmičenja, hakatoni, društveno korisne i aktivističke akcije baš na temu Androida.
Od nedavno u Srbiji je moguće i kupovati aplikacije sa Google Play-a.
Zbog toga domaće tržište je uvidelo potencijal Android platforme pa tako skoro svi veći portali, agencije, firme imaju svoju zvaničnu aplikaciju na Google Play-u.
Neke od najpoznatijih i najkorišćenijih su:
B92 - (100.000 do 500.000 preuzimanja)
Blic - (100.000 do 500.000 preuzimanja)
Telegraf - (100.000 do 500.000 preuzimanja)
Parking manijak - (100.000 do 500.000 preuzimanja)
Osmatrač - (100.000 do 500.000 preuzimanja)
Polovni automobili - (50.000 do 100.000 preuzimanja)
Ovo su samo neke od najkorišćenijih, a u narednom periodu Srpske Android aplikacije će eksponencijalno rasti, i to pre svega biznis, jer je sve veća potreba tržišta.
Upravo su biznis aplikacije ono čime se mi bavimo i čemu težimo. Izrada biznis aplikacija ima malo drugačiju logiku od da kažemo običnih aplikacija koje se rade svakog dana. Potrebno je ispoštovati standarde, uklopiti aplikaciju u imidž same firme ili biznisa za koji se ona radi.